gittis.blogg.se

Välkommen till en liten del av Gittis stora värld!!

Uppe med tuppen!!

Kategori: Allmänt

Min underbara dotter brukar sova 2 gånger under dagen. En liten stund vid 10:00-tiden och en liten stund på eftermiddagen. Men igår sov hon mkt längre än vanligt. Trots det var hon mkt trött redan vid 20:00 igårkväll och Ehsan nattade henne och det tog inte alls lång tid för henne att somna. Men, det finns ett men, jag och Ehsan la oss vid 01:00-tiden och lilla ängeln var plötsligt halvvaken vid 02:00-tiden. Då vi båda var trötta lyfte vi henne från hennes egen säng till våran och hon fick ligga mellan oss. Och den lilla busungen sparkade, rullade och hadr roligt i sängen. Hon älskar att peta oss i ögonen i ta tag  i våra näsor. Så hon rullade mellan oss och hade kul med två sömniga föräldrar. Izabel lär ha somnat ngn gång, när vet jag inte riktigt. Orkade inte ens kolla på klockan. Men då jag och maken  är rädda för att rulla över Izabel ( en av anledningarna till att hon sover i sin egen säng, annars är det ju det mysigaste som finns) sov vi båda så långt ut vi bara kunde. Jag höll nästan på att trilla av sängen då Izabel hade bestämt sig för att trycka in sitt huvud vid min hals. Inte vågade jag röra mig heller. Att väcka henne....nej nej nej, inte ville jag riskera det. Så ngn bra sömn fick vi inte, vilket vi är vana vid, då vår underbara ängel sover och har sovit bra sen hon var 3 månader. Så Ehsan gick till jobbet med stel rygg o jag gick upp o fixade mig med en stel nacke. Sen tog jag vagnen och vi var ute ur lägenheten redan vid 07:45. Känner mig så duktigt nu när jag ändrat på rutinerna. Att jag och Izabel låg o sov till 10:00 Var jag tvungen att ändra på. Ingen bra vana, tänk sen när hon ska börja på dagis. Det är bra att vänja henne och mig själv som ska tillbaks till jobbet om 10 månader att vakna tidigt. Så väl ute köpte jag pumpabröd och gick till syrran och åt en härlig frukost. Efter frukosten hjälpte jag syrran att bada lilla Sam och Izabel tyckte att det var så skojigt. Hon fick sitta med i badrummet o titta på:) nu sover både Izabel o Sam o det blir en kopp kaffe för oss i det lugna.
Izabel är lite arg på att hon inte får ta ut och smula brödet:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: