gittis.blogg.se

Välkommen till en liten del av Gittis stora värld!!

Spontanitet!!

Kategori: Allmänt

Bilder på nonkhamei(persisk bakelse) som min systers dultiga svägerska bakat. Hon är så duktig och dessa var väldigt goda:)
 
 
Livet blir så mkt enklare när man är spontan. Det ät ngt jag har kommit fram till under de senaste månaderna. Visst är det bra att planera men oftast blir de oplanerade sakerna mkt roligare och bättre. Det kan vara små och stora händelser i livet som man planerar för och i slutändan blir det inte alls som den tänkta planen. Och troligtvis och det enligt min nya åsikt skulle det ha blivit mkt bättre om det inte låg så mkt arbete o planering bakom grejen. Men men, det här med spontanitet är min nya grej liksom, dock i vissa avseenden. Önskar att jag kunde släppa loss lite mer och vara spontan kring lite större och viktigare händelser här i livet också. Men jag är nöjd med min spontanitet vad gäller mindre viktiga beslut och små vardaliga händelser. Jag jobbar på att vara lite mer spontan och enkel vad gäller stora ting. Så det är en bra början i allafall.
 
Om dagen som var då, helt spontant träffade jag min underbara kollega Elisabeth som kom och hälsade på mig och Izabel som var tvugna att tillbringa dagen hemma på grund av leverans. Elisabeth hade messat mig och jag ringde henne 11:30 när jag precis vaknat. Vi hade nämligen en avvikande natt igår, Izabel vaknade runt 03:30 och grät och jag gav henne nappen o snuttefilten som brukar duga. Men det funkade inte. Snälla maken går upp o märker då att lilla ängeln hade gjort nr2. Så det var bara att gå upp o byta blöja. Sen var ängeln pigg o glad och att sova ingick inte i hennes plan. Dock fick hon ligga mellan oss o vår plan var bara att sova. Så Izabel fick ge sig, men det tog ett bra tag, hon höll på och hade sig med mitt hår och näsa. Och sparkar i magen fick jag massor av i natt. Så resultatet blev att pappsen försov sig och därmed välling för Izabel vid 08:30. Och sen var hon pigg. Men samma sak igen, hon låg bredvid mig och lekte och jag försökte sova samtidigt som jag kände mig som en dålig mamma. Men jag behöver sömn, mkt sömn för att kunna vara en bra mamma. Och min dotter är så förstående och somnade efter en stund. Och 11:30 väcktes jag av min ängel och såg då Elisabeths sms och ringde upp och tyckte att vi inte skulle vänta med att ses. Så hon kom över och vi käkade lunch ihop och sen ut på en promenad. Tur nog kom leveransen vid 14:00-tiden. En hel dag hemma funkar varken för mig eller Izabel. Så vår spontana dag var mkt trevlig. Nu får vi sova och hoppas på att morgondagen erbjuder ngt trevligt.
 
Natti Natti!!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: