gittis.blogg.se

Välkommen till en liten del av Gittis stora värld!!

Shopping shopping....

Kategori: Allmänt

En tur till Kista o jag fick mina persiska kakor:)
Izabel på besök hos moster Kathy:) hon lyckades väcka kusin Sam ett antal gånger då hon har fått för sig att skrika väldigt högt när storkusin Benjamin inte vill komma till henne:)
Izabel när hon själv klär av sig, för några dagar sedan tog hon av båda armarna o sedan dess har hon lyckats med d ett antal gånger. Hon gillar kläder o vill därför byta ofta:) igår nöjde hon sig med ena armen:)
 
 
I helgen trodde jag att jag inte längre klarade av att shoppa. Men idag kom jag på att jag inte kan shoppa med Izabel, för då blir d massa saker till henne o inget till mig. Idag blev d en hel del shopping på stan. Jag o syrran åkte till stan (utan några barn). Sen blev d en tur till Kista galleria. Då en trött Gitti bara var tvungen att köpa persiska kakor efter att ha sett bilder på persiska kakor på facebook. Även syrran vart sugen på kakor o allt annat som vi såg bilder på.  Nu är vi båda dessutom mycket sugna på att åka till Iran. Får fixa Izabels persiska id-handlingar för snart bär d nog av mot Iran, eller Iranien som min härliga systerson Benjamin säger. 
Jag har faktiskt inte haft ngn längtan men sen Izabel föddes har jag funderat på att åka till Iran ganska ofta. Vill så klart att hon ska se Iran o lära känna den persiska kulturen på plats i Iran. 
I vilket fall som helst var d värt att åka till Kista o köpa kakor även om d inte går att jämföra de med det som finns i Iran. Man får helt enkelt nöja sig med d som finns.
 
Bjuder på lite bilder från igår o idag:) igår var jag en duktig fru som hade maten klar när maken kom hem från jobbet, d händer inte ofta kan jag säga. Maken var i allafall mkt nöjd över valet, d blev pasta med skink/champinjonsås!! Jätteeee gott!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: