gittis.blogg.se

Välkommen till en liten del av Gittis stora värld!!

Kaos!!

Kategori: Allmänt

Denna morgon började med att jag nockades i ansiktet av lilla Izabel som ville väcka mamma som hade lite sovmorgon o sedan nockades jag ännu en gång när jag läste aftonbladet. Det e ju kaos, vad händer med den en gång trygga Sverige?? Åkersberga nu?? Hur länge ska detta pågå?? vad orsaken än må vara så måste detta få ett slut! Jag vill inte tycka o säga en massa om mina åsikter kring det som händer men jag önskar bara att  alla tar sitt ansvar! Att föräldrarna tar sitt ansvar som föräldrer!! 
Jag oroar mig för Izabel som helt ofrivilligt kommer att påverkas av detta!! Hon e född i Sverige o kommer att växa upp här men man ser  att hon inte e svensk!! Jag hoppas att vi kan vara bra föräldrar o lära henne att d viktigaste e att vara den man är, bara vara JAG!! Man behöver varken vara svensk, iranier elle ngt annat! Det räcker gott o väl med att vara Izabel. 
För mig som kom till Sverige som 9-åring var det förvirrande o jobbigt. Jag ville bli svensk o kände mig också som en, men ju äldre jag blev desto mer förstod jag att jag inte kunde bli eller vara en svensk o inte heller iranier. Jag var förvirrad ganska länge tills jag kom fram till att d räcker gott o väl med att bara vara Gitti. 
Jag har bott i Sverige i 23 år nu o har haft ett bra liv, men d som händer nu skrämmer mig o d mest för Izabels framtid. Ska hon växa upp i ett land där hon av många kommer att ses som en kriminell?? Nu börjar även detta inlägg att likna en roman, d e lite min grej att aldrig kunna sätta punkt liksom. Men till slut vill jag bara skriva att jag inte har ngn respekt för de som håller på med d idiotiska o inte heller för de som tycker att  dessa invandrare e djur som ska brinna i helvetet. Detta har inget med vart man kommer ifrån att göra. många av de som gör detta e säkert födda o uppvuxna i Sverige o har gått i den svensla skolan. Är d någinstans d brister e d i uppfpstran som sker både i hemmet o skolan!!
Och till de som gör detta o många andra som skyller detta på samhället o politiker säger jag bara suck. Ingen annan ska styra ditt liv än du själv, omständigheterna kan påverka ditt liv men aldrig styra ditt liv så länge du själv inte tillåter det. Så sluta skyll på annat o andra o ta tag i dig själv!! 
Och till sist en önskan: snälla farbror blå gör ngt, tai hårdhandskarna!! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: