gittis.blogg.se

Välkommen till en liten del av Gittis stora värld!!

Visste ni att....

Kategori: Allmänt

 
När jag var gravid åt jag en massa granatäpplen. Det gick inte en dag utan granatäpplen. Och det e ju så himla gott o dessutom väldigt nyttigt. Den underbara frukten som i Iran e känd för frukten från paradiset e rik på C-vitamin, folsyra o antioxidanter. Enda nackdelen e att d e jobbigt att kärna ur. Och enda sättet jag gillar att äta de e att kärna ur i en stor skål o äta med sked. Åhhhh....så gott!! Dessvärre har jag ingen ork att stå o fixa med d nu. Och inte har min älskade man ork o tid för d heller. Det var andra bullar när jag var gravid:)
 
I Iran säljs färsk granatäppeljuice som de pressar framför en. Det e också väldigt gott. 
Jag kommer nog drömma om granatäpplen i natt. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: