gittis.blogg.se

Välkommen till en liten del av Gittis stora värld!!

Varför varför varför????

Kategori: Allmänt

Varför äta så mkt?? Det e frågan jag ställt mig själv flera gånger idag. Ett tag (typ en vecka) hade jag slutat äta chips, ostbågar, godis, persiska kakor o choklad. Fast jag ska inte ljuga, 1-2 chokladbitar åt jag om dagen även under den veckan. Jag åt vanlig mat men mindre portioner. Men jag märkte ändå skillnad på vågen. Men de senaste dagarna o speciellt idag har jag proppat i mig för mkt....så mkt att jag känner mig äcklad!! Jag har verkligen ingen disciplin....OK att älska att äta men ngn måtta får d lov o vara!! Hade lite dåligt samvete när Ehsan kom hem o skulle äta....så jag åt bara en avokado o körde lite crosstrainer. Men efter duschen kunde jag inte hålla min blick borta från Estrellas nya chips. Och eftersom d e 40% mindre fett övertygade jag mig själv att d e OK att äta lite grand. Och vet ni vad, om vi nu ska återgå till veckan då jag skippade allt d goda, så berodde d på att jag hade slängt allt sånt o höll mig för att köpa när jag var o handlade. Att vi plötsligt har massa sånt hemma beror på att vi haft gäster. Så allt e gästernas fel....hade de ätit mkt (eller om vi handlar mindre) hade d inte funnits ngt kvar. Men nu blir d skärpning....får avstå allt sånt under vardagar o unna mig på helger! Efter en massa vatten blir d sängen nu!! Imon har jag lite att göra o har lyckats fixa barnvakt jag litar på (syrrans man). Synd att jag inte lyckades fixa barnvakt till eftermiddagen. Hade gärna velat vara med på blodomloppet o passat på o träffat kollegorna. Men men....ingen barnvakt o en man som inte kan flexa, så ingen blodomlopp!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: