gittis.blogg.se

Välkommen till en liten del av Gittis stora värld!!

Oro....ingen rolig känsla!!

Kategori: Allmänt

Om 2 dagar blir våran ängel 5 månader gammal o idag vaccinerades hon. vid 3-månaders vaccinet fick hon tack o lov inte feber. Idag sa BVC-sköterskan att risken för att ängeln skulle få feber var mkt större....vi hoppades dock på att hon inte skulle få feber....men smygandes kom den o ängeln har nu 38,5 i feber. Och mamma Gitti har redan hunnit tjafsa med en okunnig o ofrisk sjuksköterska på vårdguiden. Den kvinnan lär ju inte vara frisk. Jag berättade läget o frågade om 37,7 räknas som feber för en 5-månaders gammal bebis. Och om vi i så fall ska ge alvedon. En väldigt konkret fråga enligt mig. Men kvinnan på andra sidan luren var antingen väldift trög,, påverkad av ngt eller psykiskt ostabil. Hon frågade mig om Izabel var påverkad, exakt så ställde hon frågan o jag berättade att ängeln dricker mindre o sover mkt o jag förklarade att d sistnämnda inte avviker från d normala då Izabel älskar att sova. Kärringen (omoget o säga så men exakt så tycker jag om henne) säger att d där inte e allmäntillstånd....nehe säger jag o ber henne förklara men återigen e hon tyst i luren som i början av samtalet. Jag frågar om d e möjligt att prata med en annan sköterska o säger att jag som orolig mamma behöver tala med ngn som har hyfs o e trevlig o kunnig....den idioten säger då att jag får lägga på o ringa igen o säger: nu lägger jag på luren o klick har hon lagt på. Jag ringer upp o frågar om alla som tar emot samtal måste registrera/anteckna detta, vilket de tydligen måste göra. Så på måndag blir d att ringa o klaga. Jag har inte ork o tid för sånt men som orolig mamma förväntar jag mig att prata med en kunnig person. Den andra sköterskan var trevliig men väldigt osäker. Hon sa att jag inte skulle ge alvedon trots att Bvc har sagt att jag kan göra d. Plus att d finns alvedon för den åldern. Vi blev bara förvirrad o visste inte vad vi skulle göra. Men när febern var 38,2 fick ängeln en supp. O en till efter 5 timmar, nu ligger hon i sin säng iklädd en blöja. Hoppas att febern sjunker. Stackars Ehsan som ska jobba i cafeet imon behöver gå upp tidigt, men han har inte kunnat somna. Han la sig nyss O jag kommer inte att kunna sova en blund i natt. Ska kolla febern med jämna mellanrum o försöka ge henne mjölk. Jag önskar bara att jag kumde vara  mindre orolig. Ehsan e så stark i alla situationer o jag blir helt hysterisk o tror d värsta. Måste jobba mef min oro....d lär ju hända så mkt annat o för att klara av d måste jag vara starkare.
Det var verkligeb inte meningen att skriva så mkt men då jag e sjukt trött o håller på att somna så var hjälpte skrivandet till....för jag får inte somna. 
Nu ska jag ta tempen på hjärtat....hoppas hoppas att den hsr gått ner!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: