gittis.blogg.se

Välkommen till en liten del av Gittis stora värld!!

Kan d ens vara möjligt??

Kategori: Allmänt

Är d möjligt att vara så trött som jag e?? Min lilla Izabel sover ju länge på morgnarna så jag sover ju tillräckligt o ska därför inte känna mig så trött. 
Det e nog dags för mig att börja med mina järndroppar. Har alltid haft järnbrist men struntat i järnrabletter o droppar. Men under graviditeten tog jag massor o jag kan nu säga att de verkligen hade effekt. För min extrema trötthet o seghet måste bero på att mina järnvärden har sjunkit rejält nu igen. Jag slutade med järndropparna direkt efter förlossningen då jag inte fick ta de på grund av amningen. Men nu borde jag börja med de igen o se om de påverkar min trötthet. Orkar inte vara så trött!!
Idag har d hänt ganska mkt, dagen började med att jag väcktes av min underbara ängel o efter frukosten som bestod av kladdkaka o kaffe (borde skämmas jag vet) gick jag ut o gick med vagnen. Känns så konstigt o skriva/säga med vagnen, men d känns ännu konstigare o säga med Izabel då hon inte kan gå:) Ja ja, jag gick med en sovande Izabel i vagnen. Därefter handlade jag lite till middagen då jag hade bjudit hem syrran o de på taco:)
Sen var d cykelauktion på gården o vi hade bestämt oss för att gå. Inte för att köpa en cykel utan för att lära känna våra grannar lite bättre. Men vi var så trötta så vi skippade d.
Efter att ha badat Izabel o när hon hade somnat bestämde vi oss för att kolla på film. Och jag hade ngn timma innan lovat o svurit på att äta massa frukt o grönsaker istället för massa onyttigt o onödigt. Men när d väl var dags var jag såååå himla sugen på popcorn så d var bara att poppa o proppa i oss. Och filmen såg vi inget av, båda hade somnat i soffan o vaknade av Izabels babyvakt.
Och nu ligger jag i sängen o funderar på varför d e så svårt att äta frukt ?? Jag tror att d för mig handlar om att d inte e lika enkelt att äta ett äpple, apelsin, Vattenelon. Medan d går mkt bättre med hallon, jordgubbar o blåbär. Man slipper ju skära, skala mm. I vilket fall som helst har jag bestämt mig för att äta nyttigt o måste ba se till att börja med det!! Nu måste jag visa vad jag går för o dessutom måste vi börja med bra matvanor när vi har en liten en hemma.
Natti natti!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: