gittis.blogg.se

Välkommen till en liten del av Gittis stora värld!!

Hungrig!!

Kategori: Allmänt

 
Izabel fick nyss mjölk o jag e super trött o vill sova. Men då hon drack lite mer än vanligt vill jag vakta henne lite innan jag somnar om. Vill inte att hon spyr upp mjölken o ligger o sover i d utan att vi märker d. Ibland sover jag så himla djupt o väcks verkligen inte av ngt ljud.
 
Men detta med att ligga vaken e inte bra....jag känner sån hunger o sug efter persisk mat. Jag kan ärligt erkänna att jag inte skulle klara mig utan persisk mat....vår goda saffransris med olika goda grytor. Mmmm....så gott!!
Just nu e jag så sugen på khoreshte ghormesabzi (ört o limegryta med grytbitar eller lammbitar) dock äter inte kag köttet men d e gott ändå. Jag skulle även kunna tänka mig lobiapolo (typ risotto, saffransris med haricot verts, köttbitar o tomatpure o massa andra kryddort) det e också otroligt gott. Speciellt om den tillagas så att den får en god o krispig risbotten. Och till d en god sallad shirazi (sallad gjord på gurka, tomat, rödlök, mynta o lime....namnet på salladen kommer från den vackra staden shiraz). Ni kan googla fram receptet, dock e d enligt mig inte de riktiga recepten på rätterna. Ni kan gärna fråga mig....just nu e jag för trött för att skriva d. Och e ni sugna men för lata för att laga själva finns d massa persiska restauranger som serverar detta:)
Lite tips från en hungrig tjockis!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: