gittis.blogg.se

Välkommen till en liten del av Gittis stora värld!!

Du gamla du fria!!

Kategori: Allmänt

Underbart väder denna dag....har njutit av det fina vädret o tagit d riktigt lugnt men ändå hunnit med så mkt. Jag verkligen uppskattar de dagar Ehsan e hemma från jobbet. Jag måste faktiskt ge en eloge till alla ensamstående föräldrar där ute. Ni e super grymma som orkar dag in o dag ut. Och visst många tänker säkert att vaddå d e ju bara kul....men hallå d kanske finns ngn enstaka som orkar hela tiden men varför inte vara ärliga, d e klart att man blir trött. Och d innebär inte att man inte älskar sitt barn. En av anledningarna till att jag slutade i mammagruppen var att alla sa att allt var mysigt o härligt. Och där stod jag som ett frågetecken....vaddå mysigt, jo visst mysigt när jag  tittar på min underbara dotter. Men första 1-2 månaderna e i övrigt inte så mysiga, i alla fall inte hela tiden. Jag ville vara med i mammagruppen för att utbyta erfarenheter o prata om d som också var jobbigt. Men jag insåg rätt snabbt att d inte skulle ske ngn erfarenhetsutbyte.  Dessutom var jag så olik de andra....nu skulle jag  kunna gå tillbaks till de o säga att allt e super mysigt, härligt o underbart....borde kanske göra d på riktigt. Nu kanske ngn/några tänker att de mammorna verkligen tyckte att allt var härligt o mysigt....men tro mig man märker när ngn bara låtsas för att de tror att d e så d ska kännas när man har fått barn. Jag e i allafall glad att jag upplevde mina sömnlösa nätter som jobbiga o att jag inte låtsades som att d var mysigt att inte kunna sova. För ärligt talat vem tycker att d e mysigt att inte kunna sova på flera nätter! Eller kanske e d jag som e konstig....eller ingen som e konstig?? Eftersom vi alla e olika så uttrycker vi våra känslor olika....d viktigaste e att alltid vara ärlig....utöver att ärlighet varar längst så mår man mkt bättre om man vågar vara ärlig!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: