gittis.blogg.se

Välkommen till en liten del av Gittis stora värld!!

Då var även denna dag slut!!

Kategori: Allmänt

 
 Då var även denna dag slut....Ehsans släkt från Dubai var hos oss o d e liksom inte så ofta vi bjuder hem gäster. Eller rättare sagt så lagar vi inte svåra persiska rätter då d e krävande o ganska svårt att laga persisk mat i stora mängder. Och jag e ju av den typen som lagar för 6 pers när jag lagar mat till mig själv o Ehsan. Så idag var d ju 7 gäster o jag som alltid vill att d ska vara enormt mkt mat var ju tvungen att laga väldigt väldigt mkt. Men så klart fick jag hjälp av syrran o mamma. Är så glad över att ha den familj jag har. Och nu känner jag verkligen att Izabel behöver syskon. För ni förstår att jag e av den typen som sagt att d inte e nödvändigt med syskon. Men men....d e en fråga för sig!!
 
Idag bjöd/beställde vi inte pizza utan d blev 3 persiska rätter, krämig rågsoppa till förrätt och lammlägg med dill o bondböneris o kyckling marinerad i korriander o vitlök som serverades med saffransris ( syrrans påhitt/recept....en favorit, o nu äntligen har jag lärt mig att laga d). Och till efterrätt blev d cafeglase, typ som islatte men med glass (kaffe kokad i mjölk o nedkyld som häls över gammal vaniljglass) väldigt gott. Men hade jag vetat om att Ehsans mamma skulle komma med tårta hade jag skippat efterrätten. 
Men gott var d....finns en massa mat i kylen nu. Och imon e de alla bjudna hos mamma o även hon kommer laga en hel del. Så nu vet jag inte vad vi ska göra med all mat!
 
Min lilla Izabel får jag inte glömma bort att nämna, hon har sovit hela dagen. Och så fick hon massa presenter o guld så klart. Det e tradition att ge guld o hon fick ett jätte fint halsband med en jätte fin hänge. Den får hon dock börja använda när hon e mkt äldre.
 
Och nu fick jag o Ehsan tid att ligga o slappa i balkongen. Jag har fortfarande ont i halsen men d e mkt bättre. Massa Strepsils blev räddaren i nöden!! Nu ska vi mysa lite på balkongen o sedan blir d sängen!!
 
Natti Natti!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: