gittis.blogg.se

Välkommen till en liten del av Gittis stora värld!!

Visste ni att....

Kategori: Allmänt

 
Pistagenötter ursprungligen e från Iran där jag e född. När vi bodde i Iran o när vi brukade åka o hälsa på åt vi massa pistagenötter o tog självklart med oss till Sverige. De nötter som finns i Iran går inte ens att jämföra med de man köper här. Dessutom finns d tusen olika smaker. Den smak jag aldrig glömmer e färska pistagenötter med ett rött skinnaktig lager på själva skalet. Det e så otroligt gott.
 
Pistagenötter är inte bara goda utan också väldigt nyttiga. De innehåller massa bra mineraler o är väldigt mättande. Har suttit o knaprat i mig en hel del nu. Det enda jobbiga e att d e så gott att man inte kan låta bli att äta. Då jag har hög kolestrolvärde passar d utmärkt eftersom d sänker den dåliga o höjer den goda kolestrolvärdet. Dessutom e d bra för huden då d innehåller massa vitamin e. Det finns en hel del andra nyttigheter som jag inte orkar skriva om. Så framöver blir d bara pistagenötter som snacks för min del o självklart andra nötter. För nötter i allmännhet e nyttiga. 
Ska fortsätta knapra i mig lite till!!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: