gittis.blogg.se

Välkommen till en liten del av Gittis stora värld!!

På jakt efter större lägenhet!!

Kategori: Allmänt

 
Idag hann vi med 2 visningar. Ena på Kumgsholmen (Hornsbergs strand) o andra i Sumpan. Jag ville inte gå på första visningen då jag inte vill o kan tänka mig att flytta från Sumpan. Men utsikten lockade mig. Så vi gick på visningen o ingen av oss fastnade för lägenheten. Den var inte alls så stor som på bilderna. Jätte små sovrum o vardagsrum. Vardagsrummet o köket var mindre än vår nuvarande lägenhet. Och d e enda anledningen till att jag vill ha större. Annars e jag nöjd med våran 3:a. Dessutom gillade jag inte området, jag kände mig inte hemma o tyckte att folket var så stela, både de ute o de som var på visningen.
Efter visningen tog vi en promenad längs med vattnet o diskuterade o bollade tankar med våra vänner som var med. 
 
Sedan gick vi på en visning i Sumpan som vi hade tänkt skippa på grund av den höga avgiften men i sista stund så tog vi oss dit o föll för vindsvåningen på 163 kvm. Dock finns d nackdelar med den. Den e från 1938 o en annan stor nackdel e att hissen öppnas i lägenheten (ogillar d starkt). Så imorgon ska vi ge besked om den nyproducerade i Sumpan men vi e förvirrade. Enligt vår plus/minus lista ska vi köra på den nyproducerade. Men d e så svårt när man sett en sån fin våning som e klar att flytta in i. Den nyproducerade e klar om 1 år o tänk om d inte överensstämmer med den bild vi har skapat oss?? Inte lätt detta!! Vet inte riktigt hur vi ska göra, ska vi ha bråttom vid ett sådant stort beslut?? Eller ska vi vara nöjda med våran 3:a än så länge. Plats har vi ju, men man vill ju ha större!!
 
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-5rum-sundbyberg-sundbybergs-kommun-starrbacksgatan-6,-4-tr-5442751
 
 
http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-4rum-sundbyberg-centrum-sundbybergs-kommun-landsvagen-69,-8-tr,-hissar-finns-5414154
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: